"הציבור החרדי מתאחד סביב נציג ההולך בכחש ובמרמה"

אני לא מסוגל להגיע לאמון עם הנציג הנוכחי. כמה שניסו לחתום ולהתחייב שהוא לא יסטה מדרך הישר - הוא המשיך במרמה ובכחש, ואיבד את אמוני
ישראל פריי 2 Comment on "הציבור החרדי מתאחד סביב נציג ההולך בכחש ובמרמה"

ראש עיריית חיפה התייצב ב'קול חי' וגונן בתוקף על פסילת נציג 'דגל' מכהונת הסגנות: "אם היית יודע מה עברתי כל השנים האלו – לא היית מקיים את הראיון" • "מיכי אלפר חבר לגורמים שמנהלים נגדי מסע דה לגיטימציה, ומנסים להדביק עליי תוויות" • ראיון מעורר סערה

אני לא מסוגל להגיע לאמון עם הנציג הנוכחי. כמה שניסו לחתום ולהתחייב שהוא לא יסטה מדרך הישר - הוא המשיך במרמה ובכחש, ואיבד את אמוני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות פנים-עירוני בין נציגים מוניציפליים לבין ראש העיר, מאיים לחצות את מפתן העיר חיפה, ולזלוג לעבר הפוליטיקה החרדית בפרט, ויחסי חרדים – חילונים בכלל.

ראשית, לעובדות: לפני שנתיים וחצי חתמו הסיעות החרדיות בעיריית חיפה על צירופם לקואליציה העירונית, תמורת קבלת סגנות ראש העיר. בהסכם הוחלט כי התפקיד יתחלק בין נציג 'אגודה' לנציג 'דגל', כשהראשון – אריה בליטנטל, שמו – יכהן בתפקיד משך שנתיים וחצי הראשונות.

בעוד יומיים בדיוק, מגיעים מחצית הסגנות אל קיצם, ובעקבותיהם, פינה נצעג 'אגודה' את מקומו בסגנות ראש עיריית חיפה. קדגל' מצידה מבקשת למנות את נתיגה הבכיר מיכאל אלפר לתפקיד, אלא שזה מחזיק במערכת יחסים עכורה עם ראש העיר, שהחליט כי יעניק את התפקיד לכל מי שיתבקש, מלבד תושב עירו העונה לשם מיכי אלפר.

התייצבות הסיעות החרדיות לצידו של אלפר, וניסיונות הפעלת לחצים בדרגים הגבוהים ביותר, לא מצליחים להזיז את יונה יהב המתבצר בסירובו, כשעד כה לא מסתמן שום פתרון באופק.

בראיון ארוך ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', הסביר ראש עיריית חיפה את עילת התעקשותו על פסילתו של אלפר, תוך שהוא מפאר את תרומתו הרבה לתושבי עירו החרדים, ומהלל את יחסיו החמים עם החרדים.

"סגן ראש עיר הוא במידה מסוימת משרת אמון, שראש העיר מאציל מסמכויותיו", אמר יהב לאבי מימרן, "אני לא מסוגל להגיע לאמון עם הנציג הנוכחי. כמה שניסו לחתום ולהתחייב שהוא לא יסטה מדרך הישר – הוא המשיך במרמה ובכחש, ואיבד את אמוני".

מלבד טענות ל"התנהגות בריונית, פלישות לתוך מבנים שלא שייכים לו, והוצאת פשקווילים מתוך העירייה", ייחד ראש עיריית חיפה טענות לפנייתו של אלפר – לצד מנהלי מוסדות חינוך חרדיים בעיר – בעתירה לבית המשפט. "הוא לא ניסה לפתור את זה קודם, ככה לא מתנהגים שותפים. איך יכול להיות שחתמו על הסכם, בונים עתיד משותף, ואחרי חודש נופלת על שולחנך תביעה ענקית שאנחנו לא ידענו עליה?! איך אתה היית מרגיש?!", תהה.

יהב לא הכחיש כי מאחורי היחסים העכורים, עומדת גם חוסר התמיכה בו בבחירות לראשות העיר. "הם הודיעו שיצביעו בעדי, אבל בשטח, אני יכול לפתוח אתך את הקלפיות – הרי היו באותה שנה בחירות לכנסת – אפשר להשוות ולבדוק., הקלפיות החרדיות שקופות, והם הצביעו נגדי. מי שעמד מאחורי ההתנגדות היה המיועד להיות סגני – ובכל זאת התעלמתי. אמרתי: יש לך שנתיים וחצי להוכיח דרכך שונתה, אבל כנראה שאופי אי אפשר לשנות".

בהמשך הראיון מנה ראש העיר את פעילותו למען השכונות החרדיות, את יחסיו עם הנציגים החרדיים, ואת מסע הדה לגיטימציה שלדבריו, הוא עובר. האזינו לראיון מעורר הסערה:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זה לא יאומן כמה אדם יכול להיות שקרן.
    א. התביעה באה ע"י כל מוסדות החינוך על רקע סירובו המתמשך של יהב לקיים את חוק נהרי. עכשיו הוא מספר שהגיעו להסדר אז עד שלא יגיע התשלום בפועל איש לא מאמין שזה יקרה ושנית למישהו יש צד שללא התביעה זה היה קורה?
    ב. הוא חצה את החוף לשתיים ונתן חציו לשייטים לאחר שמצנע קודמו העמיד את החוף לציבור החרדי, כשהיה תחרות שיט הוא פשוט לקח לחרדים את כל החוף ואלולא ההתעקשות של אלפר שהיה אז בראשית דרכו לא היה מעמיד חוף חלופי כל חיפאי שהיה אז בעיר זוכר היטב את הסיפור וגם תגובות של נציגים אחרים שאמרו "אין מה לעשות צריך להוריד את הראש ולחכות לשנה הבאה,
    החוף נראה כמו לפני עשרים שנה פס בטון לרוחב ושטח חול רחב בלי ריצוף שיאפשר הליכה נורמלית מקצה לקצה כל מי שעבר פעם בחופים אחרים בחיפה (בחורף כמובן) מבין שהחוף השקט הוא פח האשפה של העיר בשנה האחרונה נוספו מספר גגוני צל חדשים אבל המלתחות חרפה אין ברזים בחוץ ותשתיות על הפנים והעיקר שטח הרחצה מצומצם כאשר לחציו לא מתירים המצילים להכנס והוא נסגר כבר בשש בערב.
    ג. גינות משחקים בכל העיר מושקעות ומדהימות ורק בהדר פשוט חרפה ישנות בלי ספסלים כמעט או פשוט לא קיימות.
    ד. בית יעקב נמצא במבנה ישן מאד שקטן מלהכיל את מאות הילדות אלפר ארגן תקציבים לבנית קומה נספת אך ראש העיר לא מאשר בניה.
    ה. רחוב מיכאל נראה כמו רחוב בעזה 10 שנים יהב מבטיח שיפוץ אבל זה לא קורה כי צריך לשמור זאת ללפני הבחירות כדי להבטיח שאטוטו מתחילים
    מיכי נציג ציבור אמיתי שדואג לציבור ששלח אותו ולא יס-מן לכל שגעון של ראש העיר ויהב לא אוהב אנשים שעושים זה מוציא את הציבור שלהם ממקום של כנועים ו'שפוטים', יהב פשוט פראנואיד כאילו מענין את מיכי פשקווילים נגד ראש העיר, הפעם האחרונה שמישהו הפיץ פשקווילים נגדו היתה לפני הבחירות והמפיץ היה ביכלר מי שהיום יועצו ואז יעץ ליריבו יעקב בורובסקי, אז שיוריד את הראש יגיד טעיתי ויתחיל להשוות את התנאים של הציבור החרדי לשאר הציבורים, ואז, אולי בבחירות הבאות נתמוך בו..

  2. 1

    יונה יהב הוא סמל הבריונות. מי שאומר על נערים חסרי בית "לא רוצה אותם בחיפה" ומי שלראשונה מפעיל בחג מתן תורה את המטרונית בחיפה ויוצר חילול חג המוני בשבילי הוא בריון מארץ הבריונים. יונה יהב שהיה עוזרו של טדי קולק כנראה גם למד ממנו כמה דברים לא טובים וחבל.